Algemene voorwaarden Blossom Harbor
E-mail: info@blossomharbor.nl
Website: https://blossomharbor.nl
Artikel 1 – Definities
- Blossom Harbor: Sams Graphic Designs, gevestigd te Wageningen, KvK-nummer 87629100.
- Klant: degene met wie Blossom Harbor een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Blossom Harbor en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Blossom Harbor.
- Blossom Harbor en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Blossom Harbor en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
- Blossom Harbor hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Blossom Harbor mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Blossom Harbor niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 – Monsters en modellen
- Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 – Betalingen en betalingstermijn
- Blossom Harbor mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Blossom Harbor hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Blossom Harbor aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Blossom Harbor mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 – Recht van reclame
- Wanneer de Klant in verzuim is, mag Blossom Harbor het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
- Blossom Harbor maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
- Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Blossom Harbor, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het product is gebruikt
- het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
- het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
- de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s
- het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
- het product een los tijdschrift of losse krant is
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@blossomharbor.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Blossom Harbor, https://blossomharbor.nl.
- De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar Blossom Harbor, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 – Vergoeding van bezorgkosten
- Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Blossom Harbor heeft geretourneerd, dan zal Blossom Harbor eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Blossom Harbor voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 9 – Vergoeding retourkosten
- Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 – Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 11 – Retentierecht
- Blossom Harbor kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Blossom Harbor heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Blossom Harbor.
- Blossom Harbor is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 12 – Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Blossom Harbor te verrekenen met een vordering op Blossom Harbor.
Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud
- Blossom Harbor blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Blossom Harbor met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
- Tot die tijd in lid 1 kan Blossom Harbor gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
- Wanneer Blossom Harbor gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Blossom Harbor van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14 – Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij Blossom Harbor, tenzij anders wordt afgesproken.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
- Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Blossom Harbor zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Blossom Harbor kan tegenwerpen.
Artikel 15 – Levertijd
- De levertijden van Blossom Harbor zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Blossom Harbor.
- De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Blossom Harbor later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Blossom Harbor niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Blossom Harbor iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 – Feitelijke levering
- De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17 – Transportkosten
- De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Blossom Harbor schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 18 – Verpakking en verzending
- Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Blossom Harbor niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
- Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Blossom Harbor. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Blossom Harbor niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19 – Bewaring
- Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 20 – Garantie
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld - Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 21 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart Blossom Harbor tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Blossom Harbor geleverde producten en/of diensten.
Artikel 22 – Klachten
- De Klant moet een door Blossom Harbor geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Blossom Harbor daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Blossom Harbor hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Blossom Harbor hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Blossom Harbor.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Blossom Harbor andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 23 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Blossom Harbor.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Blossom Harbor ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 24 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer Blossom Harbor een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 25 – Aansprakelijkheid Blossom Harbor
- Blossom Harbor is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Blossom Harbor aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Blossom Harbor is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer Blossom Harbor aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 26 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Blossom Harbor vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 27 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Blossom Harbor toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Blossom Harbor nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Blossom Harbor in verzuim is.
- Blossom Harbor mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Blossom Harbor kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 28 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Blossom Harbor door de Klant niet aan Blossom Harbor kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Blossom Harbor 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Blossom Harbor kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Blossom Harbor de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Blossom Harbor hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Blossom Harbor hiervan voordeel heeft.
Artikel 29 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Blossom Harbor de overeenkomst aanpassen.
Artikel 30 – Wijziging algemene voorwaarden
- Blossom Harbor mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Blossom Harbor altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Blossom Harbor zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 31 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Blossom Harbor aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Blossom Harbor.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 32 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Blossom Harbor bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Blossom Harbor is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Blossom Harbor is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Blossom Harbor, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 17 april 2024.
General terms and conditions of Blossom Harbor
Email: info@blossomharbor.nl
Website: https://blossomharbor.nl
Article 1 – Definitions
1. Blossom Harbor: Sams Graphic Designs, located in Wageningen, Chamber of Commerce number 87629100.
2. Customer: the party with whom Blossom Harbor has entered into an agreement.
3. Parties: Blossom Harbor and Customer together.
4. Consumer: a Customer who is also an individual and who acts as a private person.
Article 2 – Applicability
1. These terms and conditions apply to all quotations, offers, work, orders, agreements, and deliveries of services or products by or on behalf of Blossom Harbor.
2. Blossom Harbor and the Customer can only deviate from these terms and conditions if agreed upon in writing.
3. Blossom Harbor and the Customer expressly exclude the applicability of the Customer’s or others’ general terms and conditions.
Article 3 – Prices
1. Blossom Harbor uses prices in euros, including VAT and excluding any other costs such as administration or shipping costs, unless otherwise agreed upon in writing.
2. Blossom Harbor may change the prices of its services and products on its website and in other communications at any time.
3. Increases in the costs prices of products or parts thereof, which Blossom Harbor could not foresee at the time of making the offer or concluding the agreement, may lead to price increases.
4. The consumer has the right to cancel an agreement due to a price increase in paragraph 3, unless the increase is the result of a legal regulation.
Article 4 – Samples and models
1. If the Customer has received a sample or model of a product, he cannot derive any other rights from it than that it is an indication of the nature of the product, unless it is agreed in writing that the products to be delivered correspond to the sample or model.
Article 5 – Payments and payment term
1. Blossom Harbor may require a deposit of up to 50% of the agreed amount when entering into the agreement.
2. The Customer must have made a payment within 14 days after delivery.
3. The payment terms used by Blossom Harbor are strict payment terms. This means that if the Customer has not paid the agreed amount by the last day of the payment term, he is automatically in default, without Blossom Harbor having to send a reminder to the Customer or put the Customer in default.
4. Blossom Harbor may make delivery dependent on immediate payment or demand security for the total amount of the services or products.
Article 6 – Right of reclame
1. If the Customer is in default, Blossom Harbor may invoke the right of reclame with regard to the unpaid products delivered to the Customer.
2. Blossom Harbor exercises its right of reclame by means of a written or electronic notification to the Customer.
3. Once the Customer has been notified of the invoked right of reclame, the Customer must immediately return the relevant products to Blossom Harbor, unless otherwise agreed in writing.
4. The Customer pays the costs for retrieving or returning the products in paragraph 3.
Article 7 – Right of withdrawal
1. A consumer may cancel an online purchase within 14 days of purchase without giving any reason. This right of withdrawal does not apply when:
• the product has been used
• it is a product that can quickly deteriorate, such as food or flowers
• it is a product that has been specially made or adapted for the consumer
• it is a product that cannot be returned for hygiene reasons, such as underwear or swimwear
• the seal is broken, when it comes to data carriers with digital content, such as DVDs or CDs
• the product or service concerns accommodation, travel, a restaurant business, transportation, a catering assignment, or a form of leisure activity
• the product is a single magazine or newspaper
• the consumer has waived his right of withdrawal
2. The cooling-off period of 14 days in paragraph 1 starts:
• on the day after the consumer has received the last product or part of 1 order
• as soon as the consumer has confirmed that he will purchase digital content via the internet
3. The consumer can use his cooling-off period by sending an email with that subject to info@blossomharbor.nl, possibly using the withdrawal form available on the website of Blossom Harbor, https://blossomharbor.nl.
4. The consumer must return the product to Blossom Harbor within 14 days after notifying his right of withdrawal, failing which his right of withdrawal will lapse.
Article 8 – Refund of delivery costs
1. If the consumer has timely revoked his purchase and returned the entire order to Blossom Harbor on time, Blossom Harbor will refund any shipping costs paid by the consumer within 14 days of receiving the timely fully returned order.
2. Delivery costs are only borne by Blossom Harbor to the extent that the entire order is returned.
Article 9 – Refund of return costs
1. If the consumer exercises his right of withdrawal and returns the entire order on time, the Customer pays the costs for this.
Article 10 – Right of suspension
1. Unless the Customer is a consumer, he hereby waives the right to suspend the performance of any obligation arising from this agreement.
Article 11 – Right of Retention
1. Blossom Harbor may exercise its right of retention and, in that case, retain products of the Customer until the Customer has paid all outstanding invoices to Blossom Harbor, unless the Customer has provided sufficient security for those costs.
2. The right of retention also applies based on previous agreements under which the Customer still owes money to Blossom Harbor.
3. Blossom Harbor is not liable for any damages suffered by the Customer due to the exercise of its right of retention.
Article 12 – Setoff
1. Unless the Customer is a consumer, they waive their right to set off a debt to Blossom Harbor against a claim on Blossom Harbor.
Article 13 – Retention of title
1. Blossom Harbor remains the owner of all delivered products until the Customer has paid all outstanding invoices of Blossom Harbor relating to an underlying agreement, including claims due to default.
2. Until then in paragraph 1, Blossom Harbor may use its retention of title and take back the goods.
3. Before ownership passes to the Customer, the Customer may not pledge, sell, alienate or otherwise encumber the products.
4. When Blossom Harbor exercises its retention of title, the agreement is thereby undone and Blossom Harbor may demand compensation, lost profits, and interest from the Customer.
Article 14 – Delivery
1. Delivery takes place while stocks last.
2. Delivery takes place at Blossom Harbor, unless otherwise agreed.
3. Delivery of products ordered online takes place at the address indicated by the Customer.
4. If the Customer does not pay the agreed amounts or does not pay them on time, Blossom Harbor may suspend its obligations until the Customer pays.
5. In case of late payment, there is creditor default, so the Customer cannot oppose a delayed delivery to Blossom Harbor.
Article 15 – Delivery time
1. The delivery times of Blossom Harbor are indicative. If delivery is made later, the Customer cannot derive any rights from this unless agreed otherwise in writing.
2. The delivery time starts when the Customer has completed the ordering process in full and has received confirmation from Blossom Harbor.
3. The Customer is not entitled to compensation and may not cancel the agreement if Blossom Harbor delivers later than agreed. The Customer may cancel the agreement if agreed in writing or if Blossom Harbor cannot deliver within 14 days, after having been requested to do so in writing or if the Customer and Blossom Harbor have agreed otherwise.
Article 16 – Actual delivery
1. The Customer must ensure that the actual delivery of his ordered products can take place on time.
Article 17 – Transport costs
1. The Customer pays the costs for transport, unless the Customer and Blossom Harbor have agreed otherwise in writing.
Article 18 – Packaging and shipping
1. If the packaging of a delivered product is opened or damaged, the Customer must have this noted by the carrier before accepting the product. If the Customer fails to do so, he cannot hold Blossom Harbor liable for any damage.
2. If the Customer arranges the transport of a product himself, he must report any visible damage to products or packaging to Blossom Harbor before transportation. If the Customer fails to do so, he cannot hold Blossom Harbor liable for any damage.
Article 19 – Storage
1. If the Customer takes delivery of ordered products later than the agreed delivery date, the risk of any loss of quality is entirely for the Customer.
2. Any additional costs resulting from premature or delayed acceptance of products are entirely borne by the Customer.
Article 20 – Warranty
1. The warranty on products only applies to defects caused by faulty manufacturing or construction or faulty material.
2. The warranty does not apply:
– in case of normal wear and tear
– for damage caused by accidents
– for damage caused by modifications made to the product
– for damage due to negligence or improper use by the Customer
– when the cause of the defect cannot be clearly determined
3. The risk of loss, damage, or theft of the products which are the subject of an agreement between the parties passes to the Customer at the time they are legally and/or actually delivered, or at least come into the possession of the Customer or a third party who receives the product on behalf of the Customer.
Article 21 – Indemnity
1. The Customer indemnifies Blossom Harbor against all claims from third parties related to the products and/or services provided by Blossom Harbor.
Article 22 – Complaints
1. The Customer must examine a product or service provided by Blossom Harbor for any deficiencies as soon as possible.
2. If a delivered product or provided service does not meet what the Customer could reasonably expect, the Customer must notify Blossom Harbor thereof within 1 month after discovering the deficiency.
3. A consumer must notify Blossom Harbor of this within 2 months after discovering the deficiency.
4. The Customer must provide as detailed a description as possible of the deficiency, so that Blossom Harbor can respond appropriately.
5. The Customer must demonstrate that the complaint relates to an agreement between the Customer and Blossom Harbor.
6. If a complaint concerns ongoing work, the Customer cannot demand that Blossom Harbor perform other work than agreed.
Article 23 – Notice of default
1. The Customer must notify Blossom Harbor of any default in writing.
2. The Customer is responsible for ensuring that his notice of default reaches Blossom Harbor on time.
Article 24 – Customer liability
1. When Blossom Harbor enters into an agreement with multiple Customers, each of them is jointly and severally liable for the performance of the agreements in that agreement.
Article 25 – Liability of Blossom Harbor
1. Blossom Harbor is only liable for damage suffered by the Customer if that damage is caused by intent or conscious recklessness.
2. When Blossom Harbor is liable for damages, this only applies to direct damages related to the performance of an underlying agreement.
3. Blossom Harbor is not liable for indirect damages, such as consequential damages, lost profits, or damages to third parties.
4. When Blossom Harbor is liable, this liability is limited to the amount paid out by a closed (professional) liability insurance policy. If no insurance is taken out or no amount is paid out, the liability is limited to the (part of the) invoice amount to which the liability relates.
5. All images, photos, colors, drawings, descriptions on the website, or in a catalog are indicative only and cannot lead to any compensation, dissolution, or suspension.
Article 26 – Expiry period
1. Any right of the Customer to compensation from Blossom Harbor expires 12 months after the event from which the liability directly or indirectly arises. This does not exclude the provisions of Article 6:89 of the Dutch Civil Code.
Article 27 – Termination
1. The Customer may cancel the agreement if Blossom Harbor culpably fails to fulfill its obligations, unless this failure does not justify termination due to its special nature or minor significance.
2. If the performance of the obligations by Blossom Harbor is still possible, termination can only take place after Blossom Harbor is in default.
3. Blossom Harbor may cancel the agreement with the Customer if the Customer fails to fulfill his obligations under the agreement in full or in a timely manner, or if Blossom Harbor becomes aware of circumstances that give it good grounds to believe that the Customer will not fulfill his obligations.
Article 28 – Force majeure
1. In addition to Article 6:75 of the Dutch Civil Code, it applies that a failure of Blossom Harbor cannot be attributed to Blossom Harbor by the Customer when there is force majeure.
2. The force majeure situation in paragraph 1 also includes:
– an emergency such as civil war or natural disaster
– default or force majeure of suppliers, deliverymen, or others
– power, electricity, internet, computer, or telecommunications failures
– computer viruses
– strikes
– government measures
– transportation problems
– bad weather conditions
– work stoppages
3. When a force majeure situation arises, causing Blossom Harbor to fail to fulfill one or more obligations to the Customer, those obligations are suspended until Blossom Harbor can fulfill them.
4. From the moment a force majeure situation has lasted at least 30 calendar days, both the Customer and Blossom Harbor may cancel the agreement in whole or in part in writing.
5. In a force majeure situation, Blossom Harbor does not have to pay any compensation to the Customer, even if Blossom Harbor benefits from it.
Article 29 – Amendment of agreement
1. If it is necessary to amend a concluded agreement for its execution, the Customer and Blossom Harbor may adjust the agreement.
Article 30 – Amendment of general terms and conditions
1. Blossom Harbor may amend these general terms and conditions.
2. Minor changes may always be made by Blossom Harbor.
3. Major changes will be discussed with the Customer as much as possible beforehand.
4. A consumer may terminate the underlying agreement in case of a major change of the general terms and conditions.
Article 31 – Transfer of rights
1. The Customer may not transfer rights from an agreement with Blossom Harbor to others without written permission from Blossom Harbor.
2. This provision applies as a clause with property law effect as referred to in Article 3:83 (2) of the Dutch Civil Code.
Article 32 – Consequences of nullity or annulability
1. If one or more provisions of these general terms and conditions prove to be void or voidable, this does not affect the other provisions of these conditions.
2. A provision that is void or voidable is replaced by a provision that comes as close as possible to what Blossom Harbor had in mind when drafting the conditions on that point.
Article 33 – Applicable law and competent court
1. Dutch law applies to these general terms and conditions and any underlying agreement between the Customer and Blossom Harbor.
2. The court in the district where Blossom Harbor is located has exclusive jurisdiction to hear any disputes between the Customer and Blossom Harbor, unless the law provides otherwise.
Drafted on April 17, 2024.